လိုပါသည္။
ဘာေၾကာင့္လဲ။
သဒၵါသိမွသာ မွန္မွန္ကန္ကန္ျပန္သံုးတတ္မွာပါ။
ျပန္သံုးဖို ့မရည္ရြယ္ရင္ေရာ။
မရည္ရြယ္ရင္လည္း
သဒၵါကိုေလ့လာသင့္ပါသည္။ ျပန္သံုးသည္ဆိုရာမွာ အေျပာနွင့္ အေရးကိုဆိုလုိပါသည္။ ျပန္သံုးဖို
့မရည္ရြယ္လွ်င္လည္း အဖတ္နွင့္အၾကားအတြက္ လုိပါသည္။ စြမ္းရည္ေလးမ်ိဳးစလံုးအတြက္ လိုသည္ဟု
ဆိုရပါမည္။ သို႔ေသာ္ အဖတ္အတြက္မူ အေျခခံ၀ါက်ပံုစံမ်ားကို သိထားရုံမွ်ျဖင့္ စာအုပ္အလြယ္ဖတ္အေတာ္မ်ားမ်ားကို
ဖတ္နိုင္ပါလိမ့္မည္။ အၾကားအတြက္မူ အေျခခံအသံထြက္ပိုင္းကိုပါ ေလ့လာရပါမည္။ ေ၀ါဟာရၾကြယ္ဖို႔ရန္လည္း
အာရုံစိုက္ရပါမည္။ ေ၀ါဟာရမ်ားမ်ားရဖို႔သည္ သဒၵါထက္ပင္ ပိုအေရးၾကီသည္ဟုဆိုနုိင္ပါမည္။
သဒၵါရရုံျဖင့္
အဖတ္ အၾကား အေရး အေျပာ ေလးမ်ိဳးစလံုးပိုင္နုိင္ပါသလား။
မပိုင္နိုင္ပါ။
သဒၵါရရုံဆိုသည္မွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဘာသာစကားဆိုင္ရာ သတ္မွတ္ထားသည့္ စည္းမ်ဥ္းမ်ားကို
သိသည့္အဆင့္သာရွိတတ္ပါသည္။ ဥပမာ ကတၲားဆိုသည္မွာ ဘာ.... ၾကိယာဆိုသည္မွာဘာ... သိသည့္သေဘာကို
ဆိုလိုပါသည္။ ေရကူးတတ္ဖို ့ေရထဲမဆင္းၾကည့္ဘဲ ကုန္းေပၚတြင္ လက္လွဳပ္ေျခလွဳပ္ေနသည္နွင့္
တူပါသည္။
ဘာကို စေလ့လာရမလဲ။
သဒၵါကလား အဖတ္ကလား။
ဘာကစ စ ရပါသည္။
အေရးၾကီးသည္မွာ တစ္ခုတည္းကို အာရုံမစိုက္မိဖို ့ျဖစ္သည္။ ေ၀ါဟာရ၊ အသံထြက္တို႔ကိုလည္း
ေလ့လာဖို ့ရန္မေမ့သင့္ပါ။ တခုခ်င္းစီသပ္သပ္ေလ့လာသလို ေရာေပါင္းျပီလည္း ေလ့လာလို႕ရပါသည္။
ဥပမာ ဖတ္မိသည့္ စာအုပ္တြင္ပါသည့္ ကိုယ္ေလ့လာခ်င္သည့္ စာေၾကာင္းပံုသဏၭာန္ကို လိုက္ရွာၾကည့္တာမ်ိဳးပါ။
ေပးရမည့္အခ်ိန္အားျဖင့္ဆိုလွ်င္ တစ္နာရီတြင္ သဒၵါအတြက္ ဆယ္မိနစ္စာေလာက္ေပးျပီး က်န္ေသာ
ေ၀ါဟာရ၊ အဖတ္ နွင့္ အေျပာအတြက္ ကို ပိုအခ်ိန္ေပးသင့္ပါသည္။