ဘိုးရာဇာသည္အင္း၀ေခတ္၌ေပၚထြန္းေသာထင္ရွားသည္႔အမတ္ပညာရွိႀကီးုျဖစ္သည္။မိတၱီလာနယ္၀န္ဇင္းရြာဇာတိျဖစ္၍သာမန္အရပ္သားမိဘႏွစ္ပါးမွဖြားျမင္သည္။ငယ္စဥ္ကပင္စာေပကိုေလ့လာလိုက္စား၍ပညာဗဟုသုတကိုရွာမီွးသည္။အရြယ္ေရာက္ေသာ္၀န္ဇင္းရြာသူႀကီးသမီးႏွင့္ခ်စ္ႀကိဳက္သည္။သူႀကီးကဤသူငယ္သည္ပညာဗဟုသုတကိုသာလိုက္စားသည္။ႀကိဳးႀကိဳးပမ္းပမ္းဆင္းရဲခံ၍လုပ္္ကိုင္စားမည့္သူမဟုတ္ဟုယူုဆကာမႏွစ္သက္ေခ်။သို႔ရာတြင္သမီးႏွစ္သက္သူျဖစ္သျဖင့္လက္ထပ္ခြင့္ျပဳသည္။လယ္ႏွင့္ႏြားတရွဥ္းေပး ၍လြတ္ရာတြင္ေနေစသည္။
ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ဦးသည္လယ္ယာလုပ္ကိုင္၍အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳသည္။ဘိုးရာဇာေလာင္းသည္တဖက္ကလယ္ယာကိုႀကိဳးပမ္းလုပ္ကိုင္ရင္းတဖက္ကပညာဗဟုသုတကိုႀကိဳးပမ္းရွာမွီးသည္။ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၇၃၀ျပည့္ႏွစ္တြင္မိတၳီလာကန္က်ိဳးေပါက္သျဖင့္အင္း၀ဘုရင္မင္းႀကီးစြာေစာ္ကဲသည္မွဴး မတ္ဗိုလ္ပါတို႔ကို ဦးေဆာင္၍ကိုယ္တိုင္လာေရာက္ဆည္ဖို႔ျပဳျပင္သည္။ဤတြင္ကန္ေပါင္ရိုးေပၚ၌မိန္းမရုပ္ႏွင့္နတ္ကြန္းတခုကိုေတြ႔ရွိ၍အက်ိဳးအေၾကာင္းကိုေမးျမန္းသည္။မည္သူတဦးတေယာက္မွ်တိက် မွန္ကန္စြာမေလွ်ာက္တင္ႏိုင္ေပ။ ထိုတင္ေလွ်ာက္ခ်က္အရကန္ေပါင္ရိုးကိုဖ်က္၍တူးေဖာ္ၾကည့္ရာ ေလွ်ာက္ထားသည့္အတိုင္းေရႊရုပ္ကိုေတြ႔ရွိရသည္။မင္းႀကီးစြာေစာ္ကဲသည္ဘိုးရာဇာေလာင္းသူႀကီးသမက္၏ပညာဗဟုသုတကို၄င္း၊အေျပာ၏အဆိုအမူအရာရုပ္ရည္ကို၄င္း၊ႏွစ္သက္သျဖင့္အင္း၀သို႔ေခၚ၍အပါးေတာ္၌ အျမဲ ခစား ေစသည္။
ဘိုးရာဇာေလာင္းလည္းဇနီးသည္ကိုလက္ဆြဲေခၚကာဘုရင့္ေနာက္သို႔လိုက္ပါခစားသည္။သို႔ျဖင့္ဘုရင့္အတိုင္ပင္ခံအမတ္ပညာရွိႀကီးျဖစ္လာသည္။တိုင္းေရးျပည္ေရးကိစၥမွအစဘုရင့္ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္မ်ားကိစၥအထိဘုရင္တိုင္ပင္ေသာကိစၥအ၀၀ကိုဘိုးရာဇာသည္ေျပလည္ေအာင္အၾကံဉာဏ္ေပးခဲ့သည္။လမ္းညႊန္မႈျပဳခဲ့ သည္။ ေျဖရွင္းေပးခဲ့သည္။
ဘုရင္ကႏွစ္သက္သျဖင့္မင္းရာဇာ၊စည္းတျပစ္ဟူေသာဘြဲ႔အမည္မ်ားေပးခဲ့သည္။ အသက္ အ ရြယ္ႀကီးလာေသာအခါဘုရင္ႏွင့္မွဴးမတ္ျပည္သူတို႔ကမင္းရာဇာမွအဘိုးရာဇာ၊ဘိုးရာဇာစသည္ျဖင့္ေလးစားရိုေသစြာ ေျပာင္းလဲေခၚေ၀ၚခဲ့ၾကသည္။ဘိုးရာဇာသည္မင္းႀကီးစြာေစာ္ကဲလက္္ထက္တြင္သာမကသားေတာ္မ်ားျဖစ္ေသာဆင္ျဖဴရွင္တရဖ်ားႏွင့္မင္းေခါင္တို႔လက္ထက္အထိမင္းသံုးဆက္တိုင္ႏွစ္္ေပါင္း၅၃-ႏွစ္မွ်ၾကာေအာင္အမတ္ပညာရွိအျဖစ္ထမ္းရြက္ကာတိုင္းက်ိဳးျပည္က်ိဳး ေဆာင္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ဘုရင္မင္းေခါင္ လြန္သည့္ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၇၈၃-ခုႏွစ္တြင္ပင္ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။ (ဘိုရာဇာ၏ ဖြားသကၠရာဇ္ကိုမူ အတိအက် မသိရေပ)။
ဘိုးရာဇာသည္ဉာဏ္ပညာအေျမာ္အျမင္ႀကီးမားသည္သာမကၾကံ႔ခိုင္ေသာစိတ္ဓာတ္၊တည္ၾကည္ ေသာသမာဓိႏွင့္လည္း ျပည့္စံုသည္။ ဘိုးရာဇာက ႏွလံုးလွႏွင့္ လက္ရံုးလွတြင္ ႏွလံုးလွကိုႀကိဳက္၏၊ အၾကင္သူသည္ မေတာ္မမွန္ အက်င့္မေကာင္းဘဲ အသက္အရာအေထာင္ေနရ ေသာ္လည္းေတာ္မွန္ ေသာ အက်င့္ေကာင္းႏွင့္ ျပည့္စံုသူအျဖစ္တေန႔မွ် ေနရျခင္းကို မမွီဟူ၍ ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူသည္။ သတၱ၀ါတို႔၏ကိုယ္ခႏၶာမွီ၍ျဖစ္ေသာ၏ေက်းဇူးစကားေကာင္းတို႔သည္ကားသားေတာ္အစဥ္၊ေျမးေတာ္အဆက္၊ ျမစ္ေတာ္ အညြန္႔တိုင္ေအာင္ ေျပာပရာျဖစ္သည္။ ကမၻာေၾကေသာ္လည္းဥဒါန္း ေမာ္ကြန္း စ ကား မေၾကရာဟူ၍ ႏွလံုးထားသင့္သည္ အစရွိသျဖင့္ ဆံုးမတတ္ေပသည္။
Posted By မိတၳီလာGTI ေက်ာင္းသားေပာာင္းတဦး
Posted By မိတၳီလာGTI ေက်ာင္းသားေပာာင္းတဦး
No comments:
Post a Comment