Monday, July 09, 2012

ကြ်န္ေတာ္ ပညာသင္ (၄)

နံနက္ (၇) နာရီ Alarm ေပးထားတာ (၆း၅၆) နာရီမွာႏိုးလာပါတယ္။ Alarm ၿမည္တဲ့ထိေစာင့္ၿပီးမွ အိပ္ယာက ထလိုက္တယ္။ မနက္စာ ေခါက္ဆြဲၿပဳတ္၊ ေပါင္မုန္႕ တို႕စားၿပီး (၈း၀၀) နာရီ ေက်ာင္းေၿပးခဲ့တယ္။ အခ်ိန္မီရံုေလးပါပဲ။ ဆရာမ Suzawa Chieko သင္ပါတယ္။ ၁၅-မိနစ္နားၿပီး (၁၀း၃၀) နာရီ အတန္းၿပန္စေတာ့ အရင္ အေၿခခံအတန္းနဲ႕ ၿခားထားတဲ့ နံရံကို ဖယ္လိုက္ၿပီး Compound Room လုပ္လိုက္ပါတယ္။ အားလံုး အံ့အားသင့္ေနစဥ္မွာပဲ ဆရာ Kashima Tanomu ကေန Sound Pronunciation ေတြသင္ၾကားပါတယ္။ ဂ်ပန္စာ (Nihongo) မွာေတာ့ အသံထြက္တာ အင္မတန္ အေရးၾကီးပါတယ္။ ေၿပာေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ မွားႏိုင္တာေတြ အမ်ားၾကီးပါ။ ဥပမာ- စာရြက္ နဲ႕ နတ္ဘုရား (တရုတ္စာလံုး ခန္းၾကီး ေရးပံုမတူေပမယ့္ အသံထြက္ Kami ကို စာရြက္က်ေတာ့ “ခ” သံကို ေလးထြက္ၿပီး နတ္ဘုရားကိုက်ေတာ့ “ခ” သံကို ေပါ့ထြက္ပါတယ္- ရုတ္တရက္ နားေထာင္လိုက္ရင္ တူသလိုလိုနဲ႕ မွားႏိုင္တာမ်ဳိးပါ။) လိုေပါ့။ တရုတ္စာလံုး ခန္းဂ်ီးေရးပံုေတြ ကြဲၿပားေပမယ့္ ေၿပာေနစဥ္ အသံထြက္အလိုက္ အဓိပၸါယ္ကြဲသြားႏိုင္တာေတြ အမ်ားၾကီးပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ အားလံုး ႏိုင္ငံေပါင္းစံု (၂၄) ေယာက္ရွိပါတယ္။ နယ္ေၿမေဒသ အလိုက္ အသံထြက္ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးပါ။ သင္ေနတဲ့အခ်ိန္ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ အသံထြက္ဖတ္ခိုင္းပါတယ္။ သင္ေနရင္းနဲ႕ ဟာသေတြလဲ ေၿမာက္ပါတယ္။ ေန႕လည္ (၁း၀၀) နာရီမွာ ဆရာမ Yasui Sumie သင္ပါတယ္။ (၂း၃၀) နာရီ အတန္းၿပီးသြားေတာ့ ကိုစိုင္းတို႕နဲ႕လူစုၿပီးစက္ဘီးဝယ္ဖို႕ ထြက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ 
Seiyu (ကြ်န္ေတာ္တို႕ အေဆာင္နဲ႕ မေဝးပါ- ေၿမေအာက္ရထား ၂- ဘူတာေလာက္မွာပါပဲ။) မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ စက္ဘီး ၁- စီးစီ ဝယ္ပါတယ္။ စက္ဘီး ေတြကေတာ့ အမ်ဳိးအစားအလိုက္ ေစ်းေတြလဲ အမ်ဳိးမ်ဳိးပါပဲ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕လဲ ကြ်န္ေတာ္တို႕နဲ႕ သင့္ေတာ္တဲ့ ယန္း (၈၀၀၀) ေလာက္ပဲ ဝယ္္လိုက္ၾကပါတယ္။ ဒီမွာက စက္ဘီးဝယ္ရင္ စက္ဘီးနဲ႕ သက္ဆိုင္တဲ့ လက္စြဲ (Manual)၊ စက္ဘီးဝယ္ယူေၾကာင္း ေထာက္ခံစာ၊  စက္ဘီးစီးစဥ္ လိုက္နာရမယ့္ စည္းကမ္း စတာေတြ ပါတဲ့ ေထာက္ခံစာ သေဘာမ်ဳိး စာအုပ္ေလးေတြ ေပးလိုက္ပါတယ္။ စက္ဘီးေရာင္းလိုက္တဲ့ ဆိုင္ၾကီးေတြကလဲ စက္ဘီးေရာင္းလိုက္ေၾကာင္း စက္ဘီး အမွတ္စဥ္  (စက္ဘီးကိုယ္ထည္တြင္ အသားတံဆိပ္ေရးထြင္းထားပါသည္။)  နဲ႕တကြ ရဲစခန္းကို မွတ္တမ္းအေနနဲ႕ ေပးပို႕ရပါတယ္။ အဲဒီလိုပဲ စက္ဘီးေရာင္းလိုက္တိုင္း ေရာင္းလိုက္တဲ့ စက္ဘီးေတြက ရဲဌာနမွာ ဘယ္သူက စက္ဘီးအမွတ္စဥ္ ဘယ္ေလာက္ကို ဝယ္ယူသြားေၾကာင္း မွတ္တမ္းအေနနဲ႕ ရွိေနပါတယ္။ ဘယ့္အတြက္ေၾကာင့္ ဒီေလာက္ထိတင္းၾကပ္ရပါသလဲ ဆိုရင္ ဂ်ပန္မွာက စက္ဘီးေတြ ေပါမ်ားသလို မၾကာခဏလဲ ေပ်ာက္တတ္ၾကပါတယ္။ စက္ဘီးတစ္စီးေပ်ာက္ပါက ေပ်ာက္ဆံုးသူမွ စက္ဘီးအမွတ္စဥ္နဲ႕ တကြ ဘယ္ဆိုင္က ဝယ္ယူထားေၾကာင္း အေထာက္အထားနဲ႕ တိုင္ၾကေလ့ရွိတာေၾကာင့္ ကိုေရႊရဲမ်ားကလဲ စက္ဘီးေပ်ာက္တိုင္စာရလ်င္ရခ်င္း ေန႕ေန႕ညည လမ္းဆံုလမ္းခြ ပလက္ေဖာင္းမ်ားကေန ေစာင့္ၿပီး စက္ဘီးမွန္သမွ် စစ္ေမးပါေတာ့သည္။ 
စက္ဘီးကို ကိုယ္တိုင္ဝယ္ထားသလား၊ သူငယ္ခ်င္းဆီက ရထားသလား (သူငယ္ခ်င္းက ေက်ာင္းၿပီးလို႕ ၿပန္သြားလို႕ ေပးခဲ့လွ်င္ေတာင္မွ စက္ဘီးလက္ခံ ရရွိေၾကာင္းေထာက္ခံစာ ယူထားရပါသည္။ ေထာက္ခံစာ မရွိလွ်င္ေတာင္မွ ယူထားေသာ သူငယ္ခ်င္းနာမည္ ေၿပာနုိင္ရပါသည္။ သူတို႕ဆီမွာ မွတ္တမ္းအေထာက္အထားေတြက ရွိေနႏွင့္ၿပီကိုး။) စသည္ၿဖင့္ စက္ဘီးအမွတ္စဥ္ကို သူတို႕ဌာန ႏွင့္လွမ္းဆက္သြယ္၍ အတိအက် စစ္ေဆးတာခံရပါသည္။ စက္ဘီးအေရးက ထိုမွ်ႏွင့္ၿပီးၿပီလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ေသးၿပန္။ ေက်ာင္းမွာ ဆိုလွ်င္လည္း Register လုပ္ထားရပါသည္။ Register လုပ္ထားေသာ စက္ဘီးမဟုတ္လွ်င္ ေက်ာင္းဝင္းထဲတြင္ စက္ဘီးထားၿခင္းအား လက္မခံပါ။ ဂ်ပန္တြင္ ယာဥ္ရပ္နားရန္ ေနရာ လြန္စြာမွ ရွားပါးေသာေၾကာင့္ (ရွိၿပန္လွ်င္လည္း ယာဥ္ရပ္နားရန္ ယာဥ္ထားရွိရန္ ေနရာ အခေၾကးေငြမွာ လြန္စြာမွ ေစ်းၾကီးပါသည္။)  ေက်ာင္းလံုၿခံဳေရးမ်ားမွလည္း တင္းၾကပ္စြာၿဖင့္ ေစာင့္ၾကည့္ အေရးယူလွ်က္ ရွိေနရသည္။  

  ဂ်ပန္တြင္ စက္ဘီးတစ္စီး ဝယ္ယူေရး၊ လက္ခံရရွိေရး ဒုကၡ ထိုမွ်ေလာက္ႏွင့္ပင္ သေဘာေပါက္ေလာက္မည္ထင္ပါသည္။ ထိုဒုကၡအား မခံနိုင္ဘူးလားဆိုေတာ့လည္း မဟုတ္ေသးၿပန္ပါ။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္အတြက္ အခ်ိန္အင္မတန္မွ ရွားပါးေသာေၾကာင့္ စရိတ္စက အခ်ဳိသာဆံုးႏွင့္ ကိစၥၾကီးငယ္မဟူ ထိုထိုေသာ စက္ဘီးကေလးႏွင့္က်ေတာ့လည္း လိုရာခရီးၿမန္းႏုိင္သည္ေလ။ ဤတြင္ စက္ဘီး၏ ေနာက္ဒုကၡတစ္ခု တင္ၿပပါဦးမည္။ “သူတို႕ဆီက လမ္းေတြက အင္မတန္ေကာင္းလိုက္တာ” လို႕ ဒီကေန ၿပန္သြားသည့္ သူေတြက ကိုယ့္နိုင္ငံၿပန္ေရာက္ေတာ့ ေၿပာၾကမည္။ ေၿပာလည္းေၿပာေလာက္ပါေပသည္။ ထိုမွ်ေလာက္ေကာင္းေသာ လမ္းေတြေၾကာင့္လည္းပဲ စက္ဘီးကေလးေတြကို ေလေလး ေလ်ာ့သြားပါက ၿပန္ၿဖည့္ေပးေနရံုသာ။ ကံဆိုးစြာၿဖင့္ ဘီးမ်ားေပါက္လို႕ကေတာ့ ကိုယ္တိုင္ ဘီးဖာတာ တတ္လွ်င္တတ္ (ဘီးဖာစရာ ပစၥည္းကိရိယာမ်ား ယန္း ၁၀၀ ဆိုင္တြင္ ရႏုိင္ပါသည္။)၊ မဖာတတ္လို႕ကေတာ့ စက္ဘီးဖာဆိုင္ပို႕ေပေရာ့၊ ရိုးရိုးေပါက္တာဆိုလွ်င္ေတာ့ ယန္း ၁၀၀၀- ၁၂၀၀၊ ကြ်တ္ (သို႕) တာယာမ်ား လဲရမည္ဆိုပါက လက္ခႏွင့္ ဆိုလွ်င္ ယန္း ၄၀၀၀-၅၀၀၀ ေလာက္သြားေပေရာ့။ ကြ်န္ေတာ္ အထက္က တင္ၿပခဲ့သလို စက္ဘီး အသစ္တစ္စီး ယန္း ၈၀၀၀ ေလာက္ရႏုိင္ပါလွ်က္ စက္ဘီးၿပင္ခ ထိုမွ်ေလာက္ က်ေနလွ်င္ စာဖတ္သူတို႕ စဥ္းစားသာ ၾကည့္ေပေတာ့ဗ်ဳိ႕။ ဤေနရာတြင္ အလ်ဥ္းသင့္၍ ဂ်ပန္ၿပည္တြင္ စက္ဘီးစီးလွ်င္ လိုက္နာရမည့္ စည္းကမ္းမ်ားသတ္မွတ္ထားေပရာ အၿမည္းသေဘာၿဖင့္ အခ်ဳိ႕ကို တင္ၿပပါမည္။ 


အသက္ ၆-ႏွစ္ႏွင့္ အထက္ ေနာက္ထိုင္ကယ္ရီယာေပၚတြင္ တင္ေဆာင္စီးနင္းပါက ယန္း ၂၀၀၀၀ ဒဏ္ေငြရိုက္ခံရမည္ ၿဖစ္ပါသည္။


ညအခါတြင္ Headlamp မပါပဲ စီးလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထီးေဆာင္းၿပီး စီးနင္းလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လက္ကိုင္ဖုန္း သံုးစြဲရင္း စီးနင္းလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း ေထာင္ဒဏ္ အၿပစ္မေပးပဲ ယန္း ၅၀၀၀၀ ဒဏ္ေၾကးေပးေဆာင္ရမည္ ၿဖစ္ပါသည္။
စက္ဘီးစီးရာတြင္ ေန႕ည ၿဖစ္ေစ ေနာက္ထိုင္ခံု ကယ္ရီယာေပၚတြင္ လူတင္၍မနင္းရ။ ထီးတစ္ဘက္ ေဆာင္း၍ စက္ဘီးနင္းၿခင္းအား ခြင့္မၿပဳပါ။ စက္ဘီးနင္းေနလွ်င္ လက္ကိုင္ဖုန္းေၿပာၿခင္း၊ မီးပိြဳင့္ၿဖတ္ေနလွ်င္ ဖုန္းအသံုးၿပဳၿခင္းမ်ားအား တားၿမစ္ထားပါသည္။ ညအခါ စက္ဘီး အသံုးၿပဳလွ်င္ ေရွ႕မီးထြန္းထားရပါသည္။ ဒိုင္နမိုေလးမ်ားမွာ မၾကာခဏ ပ်က္တတ္ရာ (သို႕) စက္ဘီးတာယာမ်ား ပ်က္စီးၿခင္းမွေရွာင္ႏုိင္ရန္ လက္ကိုင္တြင္ တတ္၍အသံုးၿပဳနိုင္ေသာ headlamp ေလးမ်ား ဝယ္၍ရနိုင္ပါသည္။ ဤကား ကြ်န္ေတာ္ေတြ႕ၾကံဳရေသာ ဂ်ပန္ၿပည္မွ စက္ဘီးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အေတြ႕အၾကံဳေလးမ်ား ၿဖစ္ပါသည္။ အထက္ပါ ကြ်န္ေတာ္တင္ၿပေနသည္မ်ားမွာ စက္ဘီး႗ီကာဖြဲ႕သလိုမ်ား ၿဖစ္သြားေလမည္လား မေၿပာတတ္ပါ။ အမွန္တကယ္ေတာ့လည္း ကြ်န္ေတာ္တို႕လို ႏုိင္ငံၿခားသားေက်ာင္းသားမ်ားသာမက ဂ်ပန္ေက်ာင္းသား ေလးမ်ားလည္း စက္ဘီးပင္သံုးၾကပါသည္။ ေက်ာင္းႏွင့္အတန္လွမ္းေသာ ေနရာမ်ားသာလွ်င္ ေၿမေအာက္ ရထား သံုးၾကပါသည္။
စက္ဘီးဝယ္ယူၿခင္းကိစၥၿပီးစီးသြားေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕လည္း အေဆာင္ဘက္ၿပန္လာၾကရာ ယန္း ၁၀၀ ဆိုင္ေတြ႕၍ လိုအပ္ေသာ အသံုးအေဆာင္မ်ားဝယ္ၾကပါသည္။ (ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေရာက္စက ၉၉ ယန္း ဆိုၿပီး  ယန္း ၁၀၀ ဆိုင္ေလးေတြရွိပါတယ္- ေနာက္ေတာ့မွ Lawson ကေန အားလံုး ဝယ္ယူၿပီး ယန္း ၁၀၀ ဆိုင္မ်ား အေနနဲ႕ ဆက္လက္ဖြင့္ထားပါတယ္- ဒီဆိုင္ေလးေတြ ကေန အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းေလးေတြကို ေစ်းခ်ဳိခ်ဳိနဲ႕ ဝယ္ယူရႏုိင္ေတာ့ မ်ားစြာမွ အဆင္ေၿပလြယ္ကူလွပါတယ္။) ၿပီးေနာက္ FEEL Fresh Food မွာ ဟင္းခ်က္စရာေတြေတြ႕ေတာ့ ဝမ္းသာအားရ ၿဖစ္သြားၾကတယ္။ ဒီမွာက အသီးအရြက္ေတြက ရွား၊ ေစ်းေတြက ၾကီးပါဘိသနဲ႕ဆိုေတာ့ ေစ်းအတန္အသင့္ေလးေတြ႕တာနဲ႕ ၿဖစ္မယ္ဆိုလည္း ၿဖစ္ေလာက္တာပါပဲ။ တကယ္ပါပဲ- ဒီမွာေတာ့ အစစ အရာရာ ေစ်းႏႈန္းေတြကၿမင့္ေနတာပါပဲ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ကိုေတာ့ ကိုစိုင္းက သတိေပးေလရဲ႕- သိပ္မတြက္နဲ႕တဲ့- ဟုတ္မွာပါ- ေနာက္ေတာ့လဲ ေနသားက်သြားမွာပါ။ (ဆက္ပါဦးမည္။) 
Posted by စိုးမင္းခိုင္

1 comment:

ထြန္းၿမင့္ေဌး said...

ဗလၾကီးေရ စကၤာပူမွာလည္း စက္ဘီးသူခိုး ေပါတယ္ဗ်။ စက္ဘီးစီးတဲ့ စည္းကမ္းၾကီးပုံကေတာ့ က်ေနာ္ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ExxonMobil စက္ရံုေလာက္ ဘယ္မွာမွ ၾကီးမယ္ မထင္ဘူး။ Bicycle Training ေပးၿပီး Figure 8 ပံု လက္ေတြ့ စီးၿပရတယ္။ က်ေနာ္ ႏွစ္ခါတက္တာ ႏွစ္ခါလံုးက်လို့ အခုထိ စက္ဘီး စီးခြင့္မရေသးဘူး။ ဆက္ၿပီးေရးပါအံုးလို့ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

Post a Comment