Sunday, June 17, 2012

Easy way to speak English (4)

အဂၤလိပ္စကားကို သြက္သြက္လက္လက္ေျပာတတ္ခ်င္ရင္ အခုေျပာျပမယ့္အေၾကာင္းအရာေတြကို မွတ္သားေစခ်င္ပါတယ္။
ပထမအခ်က္ကေတာ့ Do not study grammar ပါတဲ့။ ဒီလိုေျပာလို႕ အံအားသင့္သြားႏိုင္သလား။ သဒၵါတတ္ မွ စာတတ္မယ္။ သဒၵါမတတ္ရင္ စာမတတ္ဘူးဆိုတဲ့ စကားကလည္းရွိတာကိုး။ စာေမးပြဲေအာင္ခ်င္ရင္ (သို႕) အမွတ္ေကာင္းခ်င္ရင္၊ အဂၤလိပ္စာအေရးအသားေကာင္းခ်င္ရင္ သဒၵါ( Grammar) ကိုေလ့လာပါ။
အဲ့………..ဒါေပမဲ့ အဂၤလိပ္သြက္သြက္လက္လက္နဲ႕ ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ေျပာတတ္ခ်င္ရင္ သဒၵါကိုအေလးေပးတာထက္ အသံုးအႏႈန္းကို ပိုျပီးေလ့လာသင့္ပါတယ္။ အေျပာအဂၤလိပ္စကားမွာ သဒၵါစည္းမ်ဥ္းေတြ ေတြးျပီး ၀ါက်ဖြဲ႕ေျပာေနရင္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ျဖဴးျဖဴးေျပာႏိုင္ေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး ေႏွးေကြးသြားပါလိမ့္မယ့္။ မိမိေျပာမဲ့စကားမွာ အဟန္႕အတားျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ မွားမွားမွန္မွန္ ေျပာရဲတဲ့သတၱိကိုေမြးပါ။ ဒါဟာ ပထမလိုအပ္ခ်က္ပါ။
အဂၤလိပ္လိုေျပာေနတဲ့ ေဒသခံအဂၤလိပ္လူမ်ိဳးအစစ္ေတြေတာင္မွ သူတို႕ေျပာတဲ့ အေျပာအဂၤလိပ္စကား မွာ အမွားေတြ ပါတတ္ၾကတာပါပဲ။ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးအစစ္ေတြဟာ အဂၤလိပ္သဒၵါကို  ျပည္ပက ႏိုင္ငံျခားသားေတြေလာက္ မသိၾကဘူး။ ျပည္ပက ႏိုင္ငံျခားသားေတြက သူတို႕ထက္ပိုသိတယ္။  ဒါေပမဲ့ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးေတြေလာက္ စကားမေျပာတတ္ၾကဘူး။
က်ေနာ္တို႕ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြေကာ??? ။ စကားေျပာရင္ ျမန္မာသဒၵါကို ထည့္စဥ္းစားျပီး ေျပာဖူးလားလို႕ ေတြးမိဘူးလားမသိဘးူ။။ ဘယ္ဟာက ၾကိယာ၊ နာမ၀ိေသသန၊ ၾကိယာ၀ိေသသန ဆိုျပီးေတာ့ေပါ့။ အဲ့ဒီ ဥပမာကိုၾကည့္ရင္ ဆိုလိုတဲ့အခ်က္ကိုသေဘာေပါက္ေလာက္ပါျပီ။
ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ Learn and study phrases ပါ။ အဂၤလိပ္စကားလံုးကို တစ္လံုးခ်င္းက်က္တာထက္ စကားလံုးအတြဲလိုက္၊ စကားစုအလိုက္ က်က္မွတ္ေလ့လာတာက ပိုေကာင္းပါတယ္။ ။ စကားလံုးအတြဲလိုက္၊ စကားစုလိုက္ က်က္မွတ္ထားတယ္ဆိုရင္ သဒၵါစည္းမ်ဥ္းစဥ္းစားစရာမလိုေတာ့ဘဲ သူ႕ဘာသာသူ အလိုအေလ်ာက္ ေျပာႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
အဂၤလိပ္စကားကို သက္ေတာင့္သက္သာနဲ႕ သြက္သြက္လက္လက္ မွန္မွန္ကန္ကန္ေျပာႏိုင္ေအာင္ အလြယ္ တကူ အသံုးျပဳလို႕ရမယ့္ စကားလံုးအတြဲ၊ စကားစု (Phrases) ေတြကိုလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
I am good at + (Noun/ V-ing)
မိမိဘယ္အရာကို ကၽြမ္းက်င္တယ္၊ ပိုင္ႏိုင္တယ္၊ ထူးခၽြန္တယ္၊ ေတာ္တယ္ဆိုတာကို ေျပာခ်င္ရင္ အထက္ပါပံုစံ အတိုင္းေျပာႏိုင္ပါတယ္။
ဥပမာ၀ါက်ေတြကိုေလ့လာေျပာက်င့္ၾကည့္ပါ။
    I am good at drawing.
    ကြ်န္ေတာ္္ ပံုဆြဲေတာ္တယ္။
    I am good at video games.
    ကြ်န္ေတာ္ ဗီြဒီယိုဂိမ္းကစားတာ ေတာ္တယ္။
    I am good at swimming.
    ကြ်န္ေတာ္္ ေရကူးေတာ္တယ္။
    I am good at driving.
    ကြ်န္ေတာ္ ကားေမာင္းေတာ္တယ္။
    I am good at reading.
    ကြ်န္ေတာ္ စာဖတ္ေတာ္တယ္။
    I am good at sports.
    ကြ်န္ေတာ္ အားကစားမွာေတာ္တယ္။
    I am good at writing.
    ကြ်န္ေတာ္ စာေရးတာ ေတာ္တယ္။
    I am good at math.
    ကြ်န္ေတာ္ သခ်ာၤတြက္တာ ေတာ္တယ္။
    I am good at dancing.
    ကြ်န္ေတာ္ အကေတာ္တယ္။
    I am good at chess.
    ကြ်န္ေတာ္ စစ္တုုရင္ကစားတာေတာ္တယ္။
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
I am + V-ing/ Adjective
ေလာေလာဆယ္ မိမိလုပ္ေဆာင္ေနတာ တစ္ခုခုကိုေျပာခ်င္ရင္ I am V-ing နဲ႕ေျပာၾကည့္ပါ။ ဘာလုပ္ေနတယ္ ၊ ညာလုပ္ေနတယ္ေပါ့။ ဒါမွမဟုတ္ မိမိရဲ႕ ခံစားခ်က္၊ မိမိရဲ႕ အေနအထားနဲ႕အေျခအေနကို ေျပာခ်င္ရင္  I am + Adjective ပံုစံနဲ႕ ေျပာၾကည့္ပါ။
ဥပမာ၀ါက်ေတြကို ေလ့လာၾကည့္ဗ်ာ။
    I am having breakfast.
    ကြ်န္ေတာ္္ နံနက္စာစားေနတယ္။
    I am brushing my teeth.
    ကြ်န္ေတာ္္ သြားတိုက္ေနတယ္။
    I am driving to work.
    ကြ်န္ေတာ္ အလုပ္ကိုကားေမာင္းျပီးသြားေနတယ္။
    I am typing an e-mail.
    ကြ်န္ေတာ္ အီးေမလ္းတစ္ေစာင္ ရိုက္ေနတယ္။
    I am cooking dinner.
    ကြ်န္ေတာ္ ညစာ ခ်က္ျပဳတ္ေနတယ္။
    I am combing my hair.
    ကြ်န္ေတာ္ ေခါင္းျဖီးေနတယ္္။
    I am hanging a picture.
    ကြ်န္ေတာ္ ရုပ္ပံုကားခ်ပ္တစ္ခုခ်ိတ္ဆြဲေနတယ္။
    I am interested in the job.
    ကြ်န္ေတာ္္ အလုပ္ကို စိတ္၀င္စားတယ္။
    I am happy.
    ကြ်န္ေတာ္ ေပ်ာ္တယ္။
    I am sad.
    ကြ်န္ေတာ္ ၀မ္းနည္းတယ္။
    I am angry.
    ကြ်န္ေတာ္ စိတ္ဆိုးတယ္။
    I am satisfied.
    ကြ်န္ေတာ္ ေက်နပ္တယ္။
xxxxxxxxxxxxxxxx
အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ၀ါက်ေတြကို ေလ့လာမွတ္သားျပီး အသံထြက္ ရြတ္ဆိုေလ့က်င့္ၾကည့္ပါ။
အစားထိုးရမယ့္ေနရာမွာ မိမိစိတ္ကူးအေတြးနဲ႕ စကားလံုးအစားထိုးျပီး အေျပာေလ့က်င့္ၾကည့္ပါ။
က်င့္သားမ်ားလာရင္ အဂၤလိပ္စကားေျပာမွာ အာသြက္လွ်ာသြက္ ကၽြမ္းက်င္လာပါလိမ့္မယ့္ ခင္ဗ်ာ။
ေရးသားသူ - အလကၤာည 
Posted by ကိုတူး(မိတၳီလာ GTI)

No comments:

Post a Comment