၁။ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
၂။ ကႏၷီ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
၂။ ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
၃။ အင္ေခ်ာင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
၄။ ေတာင္တန္း သာသနာျပဳဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဦးဥတၱမသာရ
၅။ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဦဝိစိတၱသာရဘိဝံသ (ေနာက္ဆုံးခႏၶာဝန္ခ်ခါနီး ကပ္၍ ရဟႏ ၱာျဖစ္သြားသည္) ဤအခ်က္သည္ အျငင္းပြားဖြယ္ရွိပါသည္။ မွတ္ခ်က္တြင္ေရးသားေသာ အေၾကာင္းအရာ(သို႕မဟုတ္) အရွင္ဆႏၵာဓိကေရးသားေသာ ဘဝအဓိ႒ာန္ စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၅၄ကို ဖတ္ရႈေပးပါရန္)
၆။ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
၇။ မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
၈။ သဲအင္းဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
၉။ ေမာင္းေထာင္ေျမဇင္းေတာရ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
၁၀။ ပထမ ေတာ္ကူးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
၁၁။ ဒုတိယ ေတာ္ကူးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
၁၂။ ဆားေတာင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
၁၃။ ပခုကၠဴ အနိစၥ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
၁၄။ ပထမ ဖားေအာက္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
၁၅။ ဒုတိယ ဖားေအာက္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
၁၆။ သဒၶမၼရံသီဆရာေတာ္ ဥဳးကု႑လာဘိ၀ံသ
၁၇။ အနာဂါမ္ ဆရာသက္ႀကီး (ေနာက္ဆုံးခႏၶာဝန္ခ်ခါနီး ကပ္၍ ရဟႏ ၱာျဖစ္သြားသည္)
မိုးကုတ္ နိႆယျဖင့္ ပဋိပတၱိ သာသနာျပဳ ရဟႏၲာမေထရ္ျမတ္ႀကီး မ်ား အခ်ဳိ ႔
၁။ ေက်းဇူးေတာ္ရႈင္ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏၲအသွ်င္ဝိမလ ရဟႏၲာမဟာေထရ္ျမတ္ႀကီး (၁၂၆၁ - ၁၃၂၄၊ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္၊ ၄၊ ဗုဒၶဟူးေန႔၊ ေန႔လယ္ ၁:၂၀)
၂။ ဇီးေတာ ေတာရ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏၲအသွ်င္သာဂရ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ႀကီး (၁၂၇၄ ~ ၁၃၄၄၊ ကဆုန္လကြယ္ေန႔၊ ေသာၾကာေန႔၊ ေသာၾကာေန႔၊ ည ၁၂ မထုိးခင္)
(မေကြးတုိင္း၊ ပခုကၠဴခ႐ိုင္၊ ၿမိဳင္ၿမိဳ႔နယ္၊ ဇီးေတာရြာ၊ ျမသီတာေက်ာင္းတုိက္ႀကီး၏ ပဓာန နာယက ဆရာေတာ္)
၃။ ေျမငူေတာရဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏၲကုသလ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ႀကီး ( ၁၂၇၆ - ၁၃၄၅၊ သီတင္းကၽြတ္လဆန္း၊ ၁၄)
(မႏၲေလးတိုင္း၊ တံတားဦးၿမိဳ႔နယ္၊ ေျမငူရြာ၊ သရက္ေတာ ေတာရေက်ာင္း)
(မႏၲေလးတိုင္း၊ တံတားဦးၿမိဳ႔နယ္၊ ေျမငူရြာ၊ သရက္ေတာ ေတာရေက်ာင္း)
၄။ နႏၵာဝန္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏၲသာသနာ့ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ႀကီး (၁၂၆၆ - ၁၃၅၄၊ ျပာသုိလဆန္း၊ ၅၊ နံနက္ ၆:၃၀)
( ဧရာဝတီတိုင္း၊ ျမန္ေအာင္ၿမိဳ႔၊ ဘဒလင္ရပ္၊ နႏၵဝန္ေက်ာင္းတုိက္ႀကီး)
( ဧရာဝတီတိုင္း၊ ျမန္ေအာင္ၿမိဳ႔၊ ဘဒလင္ရပ္၊ နႏၵဝန္ေက်ာင္းတုိက္ႀကီး)
၅။ မိုးယူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏၲဣႏၵာဝံသ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ႀကီး (၁၃၀၄ - ၁၃၆၆၊ တပို႔တြဲလျပည့္ေက်ာ္၊ ၁၃၊ အဂၤါေန႔၊ မနက္၊ ၉:၀၀)
( စစ္ကိုင္းတိုင္း၊ ကသာခ႐ိုင္၊ အင္းေတာ္ၿမိဳ႔နယ္၊ ဆည္ႀကီးေတာင္၊ မုိးယူရြာ)
၇။ ဆင္ျဖဴကၽြန္း၊ မိုးကုတ္ဓမၼရိပ္သာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အသွ်င္ဓမၼသာရ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ႀကီး
၈။ အသုတ္ၿမိဳ႔၊ နန္းဦးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏၲသုႏၵရ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ႀကီး
(ဧရာဝတီတိုင္း၊ ေရၾကည္ၿမိဳ႔နယ္၊ အသုတ္ၿမိဳ႔၊ နန္းဦးဓမၼရိပ္သာေက်ာင္းတုိက္)
၉။ ေအာင္ခဲ့စဥ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏၲေကာဝိဒ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ႀကီး
( စစ္ကိုင္းတုိင္း၊ ေရဦးၿမိဳ႔နယ္၊ ေရြမုေ႒ာသာသနာ့ရိပ္သာ)
(ဧရာဝတီတိုင္း၊ ေရၾကည္ၿမိဳ႔နယ္၊ အသုတ္ၿမိဳ႔၊ နန္းဦးဓမၼရိပ္သာေက်ာင္းတုိက္)
၉။ ေအာင္ခဲ့စဥ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏၲေကာဝိဒ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ႀကီး
( စစ္ကိုင္းတုိင္း၊ ေရဦးၿမိဳ႔နယ္၊ ေရြမုေ႒ာသာသနာ့ရိပ္သာ)
၁၀။ တစ္ဘဝသာသနာက်မ္းျပဳအေက်ာ္ ဘဒၵႏၲေယာသိတ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ႀကီး (၁၂၉၁ - ၁၃၆၈၊ တပို႔တြဲလျပည့္ေက်ာ္၊ ၆၊ ဗုဒၶဟူးေန႔၊ နံနက္ ၇:၂၀)
( ရန္ကုန္တုိင္း၊ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႔နယ္၊ အမွတ္(၈)ရပ္ကြက္၊ ေရကူးဘူတာ႐ံုလမ္း၊ သံဃတကၠသိုလ္ေက်ာင္းတုိက္)
( ရန္ကုန္တုိင္း၊ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႔နယ္၊ အမွတ္(၈)ရပ္ကြက္၊ ေရကူးဘူတာ႐ံုလမ္း၊ သံဃတကၠသိုလ္ေက်ာင္းတုိက္)
၁၁။ ပတၱျမားရိပ္သာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏၲေသာဘိတ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ႀကီး ( ၁၂၉၁ - ၁၃၆၈၊ တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္၊ ၇၊ ေသာၾကာေန႔၊ နံနက္ ၇:၃၀)
( မႏၲေလးတုိင္း၊ အမရပူရျမိဳ႔နယ္၊ နန္းေတာ္ရာရပ္၊ ပတၱျမားရိပ္သာ)
( မႏၲေလးတုိင္း၊ အမရပူရျမိဳ႔နယ္၊ နန္းေတာ္ရာရပ္၊ ပတၱျမားရိပ္သာ)
၁၂။ အေနာက္ဂန္႕ေဂါ မုံလယ္ဆရာေတာ္ ဦးသံ၀ရ
မွတ္ခ်က္
အထက္ပါ စာရင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႕အတြက္ ဒြိဟျဖစ္စရာ ရွိပါသည္။ ဤစာရင္းကို အာနာပါန ကမၼ႒ာန္းႏွင့္ ဎိပႆနာ အားထုတ္ေသာ ေယာဂီမ်ားမွ သမာဓိ တရားအာရုံျဖင့္ တာဝတိ`ံသာနတ္ျပည္ရွိ စူဠာမဏိ ေစတီေတာ္ဝင္ေပါက္၏ ဘယ္ဘက္ အျခမ္း ေရႊေရာင္ နံရံတြင္ ကဗၺည္းထိုး မွတ္တမ္းတင္ ထားေသာ ဤကမ ၻာေျမ (ေတာင္ကၽြန္း) ႏိုင္ငံအရပ္ရပ္ မွ ရဟႏ ၱာ ႀကီးမ်ား၏ ဘြဲ႕အမည္ႏွင့္ မဂ္က်ေသာ ေန႔စြဲ စာရင္းမွ ျမန္မာဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ စာရင္း တပိုင္းတစ ကို တရားအာရုံျဖင့္ ျမင္ရသမွ်ကို ျပန္လည္ ျပဳစုထားပါသည္။ မွန္သည္၊ မွားသည္ကိုေတာ့ ခြဲျခားရန္ မလြယ္ကူသျဖင့္ မိမိတို႕ အသိဥာဏ္ျဖင့္ ခ်င့္ခ်ိန္ ယုံၾကည္ၾကေစလိုပါသည္။
တာဝတိ`ံသာနတ္ျပည္ စူဠာမဏိ ေစတီေတာ္၏ နံရံတြင္ ကဗၺည္းထိုး ထားသည္႕စာရင္းမွာ ႏိုင္ငံေပါင္းစုံမွ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ မူလဘြဲ႕အမည္ရင္းကိုသာ အသုံးျပဳထားၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရိုးရာဓေလ့အရ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ မူရင္းဘြဲ႕အမည္အစား ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား သီတင္းသုံးေသာ ေက်ာင္းအမည္၊ သို႕မဟုတ္ ေနရာေဒသ အမည္ စသျဖင့္္ နာမ္စား ေခၚဆိုရိုး ထုံးစံရွိသည္႕အေလွ်ာက္ နတ္ျပည္မွ စာရင္းႏွင့္ ျမန္မာမ်ားေခၚဆိုသုံးစြဲသည္႕အမည္ကို တိုက္ၾကည္႕ရန္ အခက္အခဲရွိပါသည္။
နတ္ျပည္ ရွိ ရဟႏ ၱာႀကီးမ်ား၏ စာရင္းသည္ အလြန္မ်ားျပားလွပါသည္။ ထိုစာရင္းမွ မည္သည္႕ ဘြဲ႕အမည္သည္ ျမန္မာျပည္မွ ဆရာေတာ္ျဖစ္ေၾကာင္း ခြဲျခားရန္လဲ ခက္ခဲပါသည္။ ထို မွတဖန္ ဘြဲ႕အမည္ကို ျမန္မာအမ်ားစုေခၚဆိုေသာ အမည္သို႕ေျပာင္းလဲရန္လည္း အခက္အခဲရွိပါသည္။ သို႕ျဖစ္ပါ၍ လက္လွမ္းမွီသေလာက္ကိုသာ ေဖၚျပထားပါသည္။
တာဝတိ`ံသာနတ္ျပည္ စူဠာမဏိ ေစတီေတာ္၏ ဂူ ဝင္ေပါက္ ဘယ္ဘက္အျခမ္း အတြင္းနံရံတြင္ ရဟႏ ၱာ ႀကီးမ်ား၊ အနာဂမ္၊ သကၵါဂမ္၊ ေသာတာပန္မ်ား၏ အမည္ကို မွတ္တမ္းတင္ထားၿပီး ညာဘက္အျခမ္း ဂူနံရံတြင္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားခဲ့ေသာ အဘိဓမၼာတရားေတာ္မ်ားကို မွတ္တမ္း တင္ကဗၺည္းထိုးထားပါသည္။ ရုတ္တရက္ၾကည္႕လွ်င္ ေရႊေရာင္နံရံေပၚတြင္ ဓါးႏွင့္ ေျမာက္မ်ားစြာ ခ်စ္ထားသလို အရာမ်ားသကဲ့သို႕ ျဖစ္ေပၚေနၿပီး စာတလုံးျခင္းကို အာရုံျပဳလွ်င္ သင့္ေလွ်ာ္သည္႕ ဘာသာျဖင့္ ထင္ရွားျပသပါသည္။
တာဝတိ`ံသာနတ္ျပည္ စူဠာမဏိ ေစတီေတာ္သည္ ေရႊတိဂုံေစတီ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးႏွင့္ ဆင္တူယိုးမွားရွိေသာ္လည္း စူဠာမဏိ ေစတီေတာ္သည္ ေအာက္ေျခ အတြင္း၌ လႈိဏ္ဂူပါေသာ ေစတီေတာ္ ျဖစ္ပါသည္။ မႏ ၱေလးၿမိဳ႕ရွိ ဘုရားနီေစတီေတာ္ႏွင့္ ပုံစံတူ ျဖစ္ပါသည္။ (ဘုရားနီ ေစတီ ျပန္လည္တည္ေဆာက္စဥ္က ဆရာေတာ္ႀကီးတပါးပါးမွ တရားအာရုံျဖင့္ ျမင္ရေသာ စူဠာမဏိ ေစတီပုံစံတူကို ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည္ဟု ယူဆရပါသည္)။ စူဠာမဏိ ေစတီေတာ္၏ ဂူ ဝင္ေပါက္သည္ တေပါက္တည္းရွိၿပီး၊ လႈိဏ္ဂူအတြင္း ဝင္ေပါက္တည္႕တည္႕တြင္ ေရႊေရာင္ပလႅင္ အထက္၌ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ ေရႊေရာင္ ရုပ္ပြားေတာ္တဆူႏွင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ စြယ္ေတာ္ႏွင့္ ဆံေတာ္မ်ားကို ဖန္အုပ္ေဆာင္း အစရွိေသာ အကာအကြယ္မပါေသာ ေရႊကလပ္ေပၚတြင္ ၾကည္ညိဳ ဖြယ္ ဖူးေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ (နတ္ျပည္တြင္ သူခိုး၊ ဓါးျပရန္ မရွိ၍ အကာအကြယ္မထားျခင္းဟု ယူဆရပါသည္။ ) စူဠာမဏိ ေစတီ ေတာ္ ၏ အေဆာက္အအုံတခုလုံးကို ေရႊေရာင္ ျဖင့္တည္ေဆာက္ထားပါသည္။ စူဠာမဏိ ေစတီ ေတာ္တည္ရွိေသာေနရာသည္ ဤကမ ၻာ အေရွ႕ေျမာက္ ဘက္ အထက္ အရပ္ဝန္းက်င္၌ တည္ရွိၿပီး၊ သၾကားမင္းေနထိုင္ေသာ ဘုံဗိမၼာန္သည္ အေနာက္ဘက္ အထက္ အရပ္ဝန္းက်င္၌ ပါသည္။ လႈိဏ္ဂူ၏ အက်ယ္အဝန္း(သို႕မဟုတ္) နတ္ျပည္ရွိ ပုံသႏ ၱာန္မ်ားသည္ ႀကီးမားလွသျဖင့္ လူသားမ်က္ေစ့ျဖင့္ ျမင္ႏိုင္ပါေစဟု ေမတၱာျပဳ၍ ဖူးေမွ်ာ္ႏိုင္ပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာဝင္ သူေတာ္စင္အေပါင္းတို႕သည္ ဗုဒၶျမတ္ဘုရား၏ တရားေတာ္မ်ားႏွင့္ ကမၼ႒ာန္း ဎိပႆနာက်င့္စဥ္မ်ားကို ယုံၾကည္စိတ္ခ်စြာ အားထုတ္ၿပီး တရားထူးတရားျမတ္မ်ား လွ်င္ျမန္စြာ ရႏိုင္ၾကပါေစ..........
အျခား သိမွတ္ဖြယ္ အခ်က္ အလက္မ်ား
သူေတာ္စင္ အမ်ားစုတို႕သည္ ငယ္စဥ္အခါမွ ဗုဒၶဘာသာစာေပမ်ားကို ထိေတြ႕ရင္းႏွီးၾကေပလိမ့္မည္။ ဘာသာေရးအေၾကာင္းအရာဆိုလွ်င္ ငရဲမင္းႀကီး၏ အခန္းကဏၰသည္ မပါလွ်င္ မၿပီးေသာ အေၾကာင္း အရာ တခုျဖစ္သည္။ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု စာေပ အႏုပညာရွင္ႀကီးမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ စိတ္ကူးျဖင့္ မွန္းဆ၍ ငရဲျပည္၏ ျမင္ကြင္းကို ပုံေဖၚ၍ ပန္းခ်ီ ရုပ္ျပ ပုံေဆာင္မ်ားကို ေရးဆြဲခဲ့ၾကသည္ကို ႀကဳံေတြ႕ဖူးၾကပါလိမ့္မည္။
အာနာပါန ကမၼ႒ာန္းႏွင့္ ဎိပႆနာအားထုတ္ေသာ ေယာဂီမ်ားသည္ သမာဓိ တရားအာရုံျဖင့္ ငရဲျပည္သို႕လည္း စူစမ္း ေလ့လာခဲ့ၾကပါသည္။
ထိုေယာဂီမ်ား၏ အဆိုအရ ငရဲမင္းႀကီးသည္ ပန္းခ်ီသရုပ္ေဖၚမ်ားသကဲ့သို႕ ခ်ိဳႀကီးမ်ားႏွင့္ ေၾကာက္စရာ အသြင္သ႑န္ မဟုတ္ဘဲ အလြန္တရာလွပ ေခ်ာေမာေသာ နတ္သား တပါးသာျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။ (သူ၏အတိတ္ဘဝ ကုသိုလ္ေၾကာင့္သာ ငရဲမင္းႀကီးအျဖစ္ အမႈထမ္းေနရသည္ဟု ယူဆရပါသည္။)
ငရဲမင္းႀကီးသည္ အလြန္တရာ သေဘာေကာင္းၿပီး သတၱဝါမ်ားကို ငရဲမွ ခံစားေစလိုစိတ္ ရွိဟန္မတူပါ။ ငရဲသား သတၱဝါအေပါင္းတို႕ ငရဲခံမႈမ်ားကို ေလွ်ာ့ေပါ့ေစရန္ ယၡင္ကျပဳခဲ့ဘူးေသာ အလႈဒါနမ်ားကို သတိရေအာင္ ကူညီေျပာျပေပးတတ္သည္ဟု သိရွိရပါသည္။ အထူးသျဖင့္ သူေတာ္စင္တို႕အမွ်ေပးေဝသည္႕အခါ ငရဲမင္းကိုလည္း တိုင္တည္ အမွ်ေဝခဲ့ဘူးမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႕ငရဲမင္းႀကီးကို တိုင္တည္ အမွ်ေပးေဝခဲ့သည္႕ ကုသိုလ္ကို ျပန္လည္သတိရရန္ ငရဲမင္းႀကီးက ဘယ္ေန႔ဘယ္အခ်ိန္က သူ႕ကို ဘယ္လိုကုသိုလ္ျပဳ၍ အမွ်ေပးေဝခဲ့ေၾကာင္း သတိရရန္ ေျပာျပေပးတတ္သည္ဟုလည္း သိရွိရပါသည္။
ငရဲမင္းႀကီးသည္ လျပည္႕၊ လကြယ္ ေန႕မ်ားတြင္ နတ္ျပည္သို႕တက္၍ ဥပုသ္သီလ ေဆာက္တည္တတ္ပါသည္။ ဤအခ်က္ကို အေၾကာင္းျပဳခဲ့ဟန္တူပါသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ လူႀကီးသူမမ်ားက လျပည္႕၊ လကြယ္ ေန႕မ်ားတြင္ ေသလွ်င္ အပါယ္တံခါးပိတ္သည္ဟု ေျပာစမွတ္ရွိၾကပါသည္။ ဤအခ်က္ကို သမာဓိ တရားအာရုံျဖင့္ ငရဲျပည္သို႕စူးစမ္းေလ့လာခဲ့ၾကေသာ ေယာဂီမ်ားကို ေမးျမန္းရာ ငရဲမင္းႀကီး နတ္ျပည္သို႕သြား၍ ဥပုသ္သီလ ေဆာက္တည္ေနျခင္းေၾကာင့္ ငရဲမင္းႀကီး အလုပ္ျပန္ဆင္းတဲ့အထိ ေစာင့္ေနၾကရျခင္းပါ၊ ငရဲက်ဖို႕ တစ္ရက္ေနာက္က်ျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္ဟု ရွင္းျပၾကပါသည္။
ထို႕အျပင္ ၿပိတၱာတို႕သည္လည္း ငရဲမင္းႀကီး၏ထံတြင္ စစ္ခ်က္ယူရေၾကာင္း ၾကားသိရပါသည္။
ေစတီပုထိုးမ်ား
၁) ဒုႆေစတီ သည္ ျဗဟၼျပည္ အကနိ႒ဘုံတြင္ တည္ရွိပါသည္။
၂) ေမတၱာသဟာရေစတီေတာ္သည္ ျဗဟၼျပည္ ေအာက္ဆုံးဘုံ ျဗဟၼျပရိသဇၹာဘုံတြင္ တည္ရွိပါသည္။ (ဤ်ေစတီသည္ စာေပက်မ္းဂန္ထဲတြင္ မပါဝင္သျဖင့္ အျငင္းပြား စရာ ရွိပါသည္)
၃) စူဠာမဏိ ေစတီေတာ္သည္ တာဝတိ`ံသာနတ္ျပည္တြင္ တည္ရွိပါသည္။
မွတ္ခ်က္
စူဠာမဏိ ေစတီေတာ္ အေၾကာင္းကို ေဖၚျပစဥ္က ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ စြယ္ေတာ္ႏွင့္ ဆံေတာ္မ်ားကို ဖန္အုပ္ေဆာင္း အစရွိေသာ အကာအကြယ္မပါေသာ ေရႊကလပ္ေပၚတြင္ ၾကည္ညိဳ ဖြယ္ ဖူးေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ (နတ္ျပည္တြင္ သူခိုး၊ ဓါးျပရန္ မရွိ၍ အကာအကြယ္မထားျခင္းဟု ယူဆရပါသည္။ ) ဟူ၍ ေရးသားခဲ့ပါသည္။ နတ္တို႕သည္ ငါးပါးသီလ လုံၿခဳံပါသလားဟု ေမးစရာရွိပါသည္။
ဤအခ်က္ကို ေယာဂီမ်ားႏွင့္ ျပန္လည္ေဆြးေႏြးရာ ငါးပါးတြင္ ၄-ပါးေတာ့ လုံၾကပါသည္။ သို႕ေသာ္ နတ္ျပည္တြင္ ေသရည္၊ေသရက္ ေသာက္စားေသာ နတ္(အသူရာနတ္) မ်ားရွိၾကသည္ဟု သိရွိရပါသည္။ တခ်ိဳ႕ေသာ နတ္သမီးတို႕သည္ အတိတ္ဘဝ ကုသိုလ္အားနည္းမႈေၾကာင့္ ဘုံကိုပိုင္ဆိုင္ေသာ နတ္သားတပါးပါး၏ေဘး၌ွ ဇနီး-နတ္သမီးဘဝအျဖစ္သို႕ မျဖစ္ပဲ ထီးထီးႀကီးလဲ သြားျဖစ္တတ္ပါသည္။ ထိုအခါ ထိုနတ္သမီးသည္ ပိုင္ရွင္မဲ့ျဖစ္သည္႕အေလွ်ာက္ မည္႕သည္႕နတ္သားကိုမဆို ကာယ-ကာမဆႏၵျဖည္႕စြက္ေပးရသည္႕ အေျခအေနမ်ိဳးျဖင့္ ေနရေသာ နတ္သမီး မ်ားလည္းရွိသည္ဟု ၾကားသိရပါသည္။ မွန္၊ မမွန္ေတာ့ မသိပါ။
သို႕ပါ၍ ဗုဒၶဘာသာဝင္ သူေတာ္စင္အေပါင္းတို႕သည္ လူ႕ဘဝသို႕ရခိုက္ နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼျပည္ မ်ားကို မေတာင့္တဘဲ နိဗၺာန္သို႕သာရည္စူး၍ ကမၼ႒ာန္း ဎိပႆနာက်င့္စဥ္မ်ားကို ယုံၾကည္စိတ္ခ်စြာ အားထုတ္ၿပီး တရားထူးတရားျမတ္မ်ား လွ်င္ျမန္စြာ ရႏိုင္ၾကပါေစ..........
တျခား အခ်က္အလက္မ်ား
- နတ္မ်ားသည္ နတ္ဘုံ တခုမွ တခုသို႕ ကူသန္း သြားေရာက္ လည္ပါတ္ရန္ မစြမ္းသာ ဟုဆိုပါသည္။ အထက္ဘုံမွ တန္းခိုးႀကီးေသာ နတ္မ်ား သာလွ်င္ (ဥပမာ - သၾကားမင္းႀကီး) နတ္ျပည္ရွိ ဘုံမ်ားႏွင့္၊ လူ႕ျပည္ ဘုံမ်ားကို ကူးသန္းသြာလာႏိုင္ပါသည္။
Posted by ထြန္းၿမင့္ေဌး
Posted by ထြန္းၿမင့္ေဌး
No comments:
Post a Comment